فراشبند رنگ وبوی نوروز گرفت + عکس

فراشبند رنگ وبوی نوروز گرفت + عکس

فراشبند رنگ وبوی نوروز گرفت + عکس

نوروز جشن آغاز سال نو و از آیین‌های به جا مانده از دوران باستان در فلات ایران است كه مانند بسیاری از آیین‌های كهن دیگر، آداب و رسومی به همراه خود دارد كه خانه تكانی، برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال، پهن كردن سفره هفت‌سین، میرنوروزی، برگزاری بازی‌های سنتی و بومی و انجام دید و بازدید جزوی از آن است.
فراشبند رنگ وبوی نوروز گرفت + عکس

به گزارش سرویس اجتماعی نخل بیدار فارس سرزمین فرهنگ‌ های اصیل است ؛ استانی فرهنگی كه مردم آن درهمه صحنه‌ها و در روزهای مخلف سال در كنارهم حضور دارند. نوروز نیز از اعیاد باستانی است كه در استان با حضور قشرهای مختلف مردم و به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

فارسی ها مانند سایر اقوام ایرانی بهار طبیعت و شكوفایی غنچه‌های بهاری را گرامی می‌دارند و در این روزها علاوه بر برپایی مراسم‌های مختلف، آداب و رسوم ویژه‌ای را نیز برگزار می‌كنند.

 یكی از این آداب، خانه تكانی است كه مردم با نظافت، معطركردن فضای خانه، تطهیر و نوكردن جامه و اسباب و اشیای زندگی به استقبال سال نو می‌روند.

حضور پررنگ مردم در بازار نیز از دیگر جلوه‌های نوروز در فارس و شهرستان فراشبند است. با نزدیك شدن عید، شهرهای مختلف فارس از جمله فراشبند نیز رنگ وبوی دیگری به خود می‌گیرد و مردم برای خریدهای نوروزی به خیابان‌ها می‌آیند.

در خیابان ها قدم به قدم ایستگاه های فروش آجیل وماهی و سبزه عید به چشم می خورد وشور نشاط را می توان در مردم مشاهده نمود.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: